TV-spelsbranschens djupa formsvacka

Idag när man går in i tv-spelsbutiker och hamnar framför spelhyllan påminns åtminstone jag om hur bättre det var förr. Jag talar om tiden då styrspakar på handkontrollen, 3D-grafik och minneskort var något som bara fanns i fantasin och när andra livsviktiga kriterier som spelkänsla, underhållningsfaktor och spelmusik var avgörande om ett spel var bra eller inte.

INGET tv-spel är bättre än Nintendos 8-bitarsmaskin samt 16-bitaren Super Nintendo, det är där de klassiska spelen finns och det är nästan uteslutande de enda spelen jag frivilligt spelar sen många år tillbaka (Mario Party-serien samt Aten-OS undantaget).

Spel som Mega Man, Super Mario Bros-serien, de första tre Zelda-spelen kommer aldrig mer göras. Det var inte konstigt att senaste Mega Man-spelet släppt i höstas har återgått till det gamla 8-bitskonceptet eftersom inget bättre finns.

Kommentarer
Postat av: Adam

Stämmer skrämmande bra.

Önskar jag får uppleva Zelda 3 minst en gång till i livet. Mitt 16-bitars är sönder så det ser mörk ut.

2009-02-23 @ 22:02:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0